Czytelnia

mgr Zbigniew Kasprzyk

tel. 501 471 825
Umów się online

Temperatura napojów

W kontekście nawadniania organizmu bardziej preferowane są napoje chłodne, gdyż ich transport przez przewód pokarmowy oraz wchłanianie do krwi są znacznie przyśpieszone. Ponadto zimne płyny skutecznie obniżają temperaturę przegrzanego ciała. Należy jednak pamiętać, aby spożywane napoje nie były zbyt zimne, bowiem mogą przyczyniać się do tzw. kolek żołądkowo-jelitowych, stanów zapalnych gardła oraz dokuczliwych schorzeń układu oddechowego i pokarmowego. Najbardziej optymalna temperatura spożywanych płynów powinna wynosić ok. 4-10°C. Jedynie w przypadku wysiłków odbywających się w chłodnym otoczeniu bardziej preferowane są napoje ciepłe. Optymalna temperatura napojów to 15-22°C.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Straty wody podczas wysiłku

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

W warunkach wzmożonej aktywności fizycznej w organizmie dochodzi do znacznych ubytków wody i elektrolitów, co upośledzać może prawidłowy proces regeneracji, zmniejszać efektywność pracy oraz powodować ...

czytaj więcej

Napoje w treningu siłowym

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

W trakcie treningów trwających nie dłużej niż 90min, nie ma zasadności podawania płynów węglowodanowych. W tym okresie zaleca się wypicie min. 1l wody. Kiedy trening ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe