Czytelnia

mgr Zbigniew Kasprzyk

tel. 501 471 825
Umów się online

Trening po zawale

Osoby, które przebyły zawał serca, powinny uzyskać dokładne informacje od swojego kardiologa, jaki rodzaj aktywności jest w ich przypadku polecany oraz jak długo i w jakim tempie mogą ćwiczyć.

Aby trening fizyczny był skuteczny i bezpieczny, musi opierać się na zasadach systematyczności i stopniowego zwiększania obciążeń. W początkowej fazie, chorym zaleca się proste ćwiczenia gimnastyczne na świeżym powietrzu lub w dobrze przewietrzonych pomieszczeniach. Nigdy nie należy podejmować  ćwiczeń po większym wysiłku fizycznym, jedzeniu lub zdenerwowaniu się. Przed przystąpieniem do ćwiczeń należy skontrolować czynność serca. Tętno spoczynkowe nie powinno być wyższe niż 80-85 uderzeń na minutę. Proste ćwiczenia gimnastyczne należy wykonywać ruchami płynnymi, koordynując odpowiednio wdech i wydech. Nigdy nie należy wykonywać ćwiczeń w bezdechu. Jeżeli w trakcie wysiłku wystąpi złe samopoczucie, niepokojące bóle za mostkiem, pieczenie w gardle lub nierówne bicie serca, gimnastykę należy przerwać, położyć się i odpocząć. Nigdy nie należy podejmować ćwiczeń jeżeli występuje złe samopoczucie, przeziębienie, stan podgorączkowy lub zaburzenia żołądkowo-jelitowe. Moment podjęcia bardziej zaawansowanych zajęć sportowych, takie jak biegi, gry sportowe, pływanie może wyznaczyć jedynie lekarz.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Trening w chorobach serca i układzie krążenia

Wrze 11, 2014 Trening w chorobie

Jedną z głównych przyczyn rozwoju epidemii chorób układu krążenia jest niehigieniczny, pozbawiony ruchu tryb życia. Jak sugeruje wiele danych, osoby o małej aktywności fizycznej częściej ...

czytaj więcej

Trening w nadciśnieniu tętniczym

Wrze 11, 2014 Trening w chorobie

Wydolność fizyczna osób z nadciśnieniem tętniczym jest na ogół podobna jak w przypadku większości populacji. Podjęcie systematycznych zajęć sportowych może wpływać na obniżenie spoczynkowego ciśnienia ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe